Scouts Beveren

Welkom op de website van Scouts Beveren!

Hier vind je alle informatie over de drie scoutsgroepen in Beveren: Sint-Hiëronymus, een scoutsgroep voor jongens, Sint-Martinus voor de meisjes en een gemengde groep: Sint-Raphaël. Je kan overal aansluiten als je 6 jaar wordt vòòr 1 januari van het lopende werkjaar ofwel in het eerste leerjaar zit. Voor het scoutsjaar 2016-2017 betekent dat dat kinderen kunnen aansluiten die geboren zijn ten laatste op 31 december 2010, of jongere kinderen die bij uitzondering al in het eerste leerjaar zitten.

Iedere week, meestal op zondag van twee tot vijf, is er een toffe scoutsactiviteit voorbereid. Dit kan een cool bosspel zijn, een fietszoektocht, een kookvergadering op houtvuren, een dropping, ... de leiding komt altijd wel weer met iets nieuws af. De activiteiten van alle takken en groepen zijn iedere maand te vinden in de Vier Sinten, die je terugvind op de webpagina's van iedere scoutsgroep.

Als er drie scoutsgroepen zijn, wie is dan die vierde Sint? Veel van onze oud-leiding hebben er nooit genoeg van gehad en heeft zich gegroepeerd in de Sint-Paulusgilde. Ook zij komen regelmatig nog bij elkaar en organiseren enkele activiteiten. Interesse? Bekijk dan zeker hun pagina!

Scouting, da's iets internationaals. Maar toch is dat niet overal even vanzelfsprekend. In de jungle van India hebben onze drie scoutsgroepen samen een zusterscouts opgericht: Scouts Dhanwar. Jaarlijks steunen wij hen, zowel financieel als materieel, en houden we elkaar op de hoogte van hoe onze scoutsgroepen evolueren. Om de drie jaar gaat een deel van de leidingsploeg enkele weken naar India om het daar ter plaatse mee te maken, een echte inleefreis. Een ontzettend interessant project!

Drie scoutsgroepen, vier locaties. Verschillende van onze lokalen zijn te huur voor scoutsweekends of -kampen. Op zoek naar een tof lokaal? Neem dan zeker een kijkje op onze verhuurpagina's!

Heb je nog vragen of vind je bepaalde info niet?
Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Scouts Sint-Hiëronymus

Groepsleiding: Nils Stuyck (0470 03 06 10), Ward Brys (0483 28 53 89) en Kobe Meersschaert (0471 62 09 16)
sinthieronymus@scoutsbeveren.be

Gidsen Sint-Martinus